22 Temmuz 2012 Pazar

İFTAR SOFRAMIZ (PATATES PÜRESİ)

     Mübarek ramazan ayı yaklaştı geliyo geldi derken 3. günü bile bitiyor. Kendi adıma konuşayım öyle korktuğum gibi gitmiyor cidden Allah dayanma gücü veriyor :))
     Dün annemleri iftara aldım yiğenimin isteği üzerine püre, ablamın isteğiylede vişne hoşafı yaptım ana yemeğim fırın poşetinde bol baharatlı tavuk bagetti, soframızda zeytinyağlı barbunya, kıvırcık salatası ve yoğurtlu semizotu salatası vardı ve tabiki ilk önce çorbamız vardı yaz mevsimide olsa insan biraz çorba istiyor iftar sofrasında , arpa şehriye çorbasıyla açtık oruçlarımızı.



Orucun son dakikaları olunca akıl edemedim çorbaları koyup sonra fotoğraf çekmeyi :))

Arkadaşlar diğerleri malum hepimizin yaptığı yemekler ama lütfen püreyi birde bu tarife göre yapın yaklaşık 3 sene önce yasemin mutfakta dan görüp denemiştim Yasemin Hanımın ellerine sağlık gerçekten çok güzel olan kıvamı her daim mutlaka tutan bir tarif.

         Ben  6 kişi için 4 orta boy patates kullandım kişi sayısına göre siz kendiniz ayarlayabilirsiniz. Patatesleri soyup 4 'e bölüp tencereye alıyoruz üstünü gececek kadar süt ekliyoruz ve patatesler yumuşayana kadar kaynatıyoruz. Biraz ılınınca el mikserinden geçirip içine tereyağ, baharatlar ve tuz ilave ediyoruz.Özellikle et yemeklerinin yanına çok yakışan püreyi afiyetle yiyoruz :)


3 yorum:

PaSaSofraM dedi ki...

Merhaba ramazaniniz mübarek olsun ins.
Sordugunuz soruya söyle cevap verim bende ilk yaparken aynen siz gibi düsündüm ve korktum:)
ama hicte öyle olmadi harika oldu.
kiymayi kavurursaniz böyle güzel kesemezsiniz.
Simdiden afiyet olsun size :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Bacımcım ellerine sağlık Allah kabul etsin oruçlarınızı püre nefis daha önce tavsiyen ile denediğim bir tarif gerçekten nefis oluyor;))

Yasemin dedi ki...

:) ellerinize saglik! ayrica kaynak belirtiginiz icin tesekkurler!!!