31 Aralık 2011 Cumartesi

YENİ YIL YENİ YILYENİ YIL

            İyisiyle kötüsüyle koskacaman bir yılı daha geride bıraktık Allah'tan dileğim 2012 hepimiziçin , (dünyada ki tüm insanlar hatta tüm varlıklar) çok çok güzel bir yıl olur, yüzümüz hep güler, gözümüzden yaş geliceksede gülmekten olur inşallah. MUTLU YILLAR....

28 Aralık 2011 Çarşamba

TAVUK DOLDURMA



               Merhabalar arkadaşlar nasılsınız bakalım senenin son günlerini yaşarken? Ben kendimi çok iyi hissediyorum doğrusu yeni yıla girecek olmamız bende mutluluk yaratıyor, yeni bir yıl yeni umutlar, yeni mutluluklar, yeni heyecanlar, yeni başlangıçlar....
               Yeni yıla gireceğimiz akşam hemen hemen hepimizin evinde küçük yada büyük hazırlıklar yapılır, özellikle evde yeni yılı karşılayacak olanlar için güzel bir sofrayla başlar yeni yıl kutlaması. Bu sene değişiklik yapıp bir kaç gün önceden bir deneme yapayım dedim, hem resmini çekeyim hem de maggi nin yarışmasına katılayım :))  Önce pilavımı hazırladım biraz malzemem eksikti ama olduğu kadar artık dedim nasılsa kendimiz yicez eh tavuk ve pilavın her türlüsü bizde hiç geri çevrilmez :)

 MALZEMELERİMİZ: 
  • 1 su bardağı pirinç
  • orta boy soğan
  • ceviz,badem (kuş üzümü siz ekleyebilirsiniz ben sevmem)
  • bir tutam pul biber,karabiber,tuz
  • tüm tavuk
  • yoğurt , yağ
Soğanı yemeklik doğruyoruz biraz kavrulunca pirincimizi ekleyip kavuruyoruz ceviz, badem ve baharatlarımı ekliyoruz normal pilav suyundan biraz daha az su koyup pilavımızı hazırlıyoruz. Tüm tavuğu alıp hazırladığımız pilavı içine doldurmaya başlıyoruz. Popo derisinin ordan bıçakla kesik atıp ayaklarını çaprazlamasına kapatıyoruz ve düdüklü tencereye alıyoruz, üstünü geçecek kadar su ekleyip iki diş sarımsak atıyoruz suya ki aromasını versin tavuğa ben birazda nane ekledim sizde varsa reyhan koyun lütfen.





       Düdüklü tencere fışladıktan sonra (en güzel bu cümle anlatıyor napayım :) ) 20 dk daha orta ateşte pişiriyoruz. Sonra fırın tepsisine alıp tavuğun üstüne yoğurt ve yağ karışımı sürüyoruz ben bu işlem için oğlumdan yardım istedim : D Önceden ısıttığımız fırında yaklaşık 45 dk tavuğumuz kızarana kadar pişiriyoruz.



21 Aralık 2011 Çarşamba

MİM GELMİŞ HOŞ GELMİİİŞŞŞ

canımcım nigar'cım beni mimlemiş, demişki" hakkında 7 gerçek ne Suna Hanım de bakalım" demiş. Çok düşünmeden cevaplamaya karar verdim bakalım olucak mı?


  1.  sinirli bir insanım, ama genelde içimde patlatırım öfkemi eğer karşı tarafa yansıtıyorsam cidden hak etmiştir.
  2. balık burcuyum ve genel özelliklerini taşırım yani sulu gözün tekiyimdir :)
  3. her daim diyet yapmaya karar veren ve en geç 1 gün sonra bozan kişi benim.
  4. yüzümden her duygumu belli ederim üzgünsem herkes anlar mutluysam yine herkes anlar.
  5. hamurumda birazcık tembellik var:))
  6. fazlasıyla evcimenimdir ailem herşeyden önce gelir
  7. tüm bunların yanında sabırlı olduğumu da düşünüyorum.
Bu mimi cevaplamak zor geldi yahu insanın kendini anlatması azıcık zormuş :))

13 Aralık 2011 Salı

GÜNAYDIIIIINNNNNNN

       Yine çok güzel bir İzmir sabahına uyandık, aralık ayının nerdeyse ortasındayız ama hava gayet güzel. Hepimize bol gülücüklü, neşeli güzel bir gün olsun inşallah.

         Oğlum henüz uyurken, geçen haftalarda gelen misafirlerime yaptığım kuskus salatasının tarifini ve annemin el açması böreğinin resmini paylaşmak istedim.


KUSKUS SALATASI:

  • bir paket kuskus
  • salatalık ve biber turşusu ( ben acur turşusu kullandım )
  • maydonoz, dereotu, taze soğan ( ve istenen diğer yeşillikler)
  • sarımsaklı yoğurt
Kuskusu makarna gibi tuzlu suda haşlıyoruz içine ince doğranmış malzemelerimizi ekliyoruz ve servis yapmadan hemen önce yoğurdunu ekleyip kaselere paylaştırıyoruz.







Ve bu da anneciğimin böreği (ben de birgün böyle börek açarsam olmuşum demektir :)))

12 Aralık 2011 Pazartesi

TV DETOKSU

       Oğlum bu günlerde iyice televizyon düşkünü oldu, akşama kadar anneannesinde,  akşamdan yatana kadar bizimle tek yaptığı tv izlemek. Tabi bunda bizimde payımız büyük, nedense kapatamıyoruz bu sihirli kutuyu hapsediyor resmen bizi. Benim çocukluğumda akşam ev oturmalarına giderdik ailecek, komşularımız bize gelirdi büyüklerin sohbeti,çocukların oyunları zaman su gibi geçerdi...

      "Ah vah etmenin vakti değil" dedim kendi kendime kapattım televizyonu geçen akşam, tabi önce feryat figan ne" pis anneliğim" kaldı ne"anneannemi istiyorum sen gitler" :(( Ama kafaya koymuştum bir kere oyun hamuru getirip birlikte şekiller yapacaktık oğlumun odasına gittim dolabı açtım oyun hamuru aradım yoktu eyvah eyvah birde söylemiştim "annecim oyun hamuruyla oynayacağız" dedim of ki ne of!

     Eee söz ağızdan bir kere çıktı dönüşü yok:) bende azıcık hamur kardım avuç içi kadar evde Allahtan kırmızı gıda boyası vardı azıcıkta ondan ekledim oldu bize kırmızı oyun hamuru, 45 dakika kadar oyalanmamıza yardımcı oldu, bu bizim için televizyonsuz geçen çok önemli bir zaman dilimi.

11 Aralık 2011 Pazar

ARKADAŞLARIM EVİMDEYDİ :)

     Merhabalar arkadaşlar nasılsınız? Ben çok iyiyim çünkü izinliyim, bir hafta evdeyim :)) Evimle,oğlumla,eşimle ve kendimle ilgilenme fırsatı bulacağım inşallah. Havalarda böyle güzel giderse süper olucak, hergün parklarda oğlumla eğleniyor olucam.

      Geçen hafta iş arkadaşlarım bizdelerdi.Güzel bir akşam geçirdik (en azından ben öyle düşünüyorum) Salatalarımı fotoğraflamayı başardım ama tarhana çorbabı ve ana yemek olan kavurma ve pilavı fotoğraflamayı unuttum o telaşla :))

Salatalarım:



  • Börülce salatası
  • Yoğurtlu kırmızı biber salatası
  • Yeşil mevsim salatası
  • Zeytinyağlı barbunya


     Tatlı içinde Dr. Oetker' den tavuk göğsü tatlısını tercih ettim. Muhallebiyi kaselere paylaştırırken arasına blenderdan geçirdiğim bisküviyi ekledim üzerlerinede rulo kat koyarak daha şık bir görüntü elde etmeye çalıştım.


24 Kasım 2011 Perşembe

ÇOCUKLUĞUMUN TANIĞI NIVEA...

   


  NIVEA Visage’ın efsanevi Q10 Plus Kırışık Karşıtı Bakım Serisi’yle kırışıklara son! 


   Q10 Plus Kırışık Karşıtı Bakım Serisi’yle, zamana meydan okuyoruz! Hücrelerin yenilenmesi için gerekli enerjiyi sağlayan veciltte yaş ilerledikçe azalan doğal Q10 seviyesini artıran ürünler, kırışıklarla cildin derinliklerinde savaşıyor, genç görünümlü bir cilt sağlıyor. Güneş koruma faktörü 15 ile güneşin zararlı ışınlarından koruyan bir kalkan görevi üstlenen seri, ciltte yeni kırışıkların oluşmasını da engelliyor. Seride; Q10 Plus Gündüz Bakım Kremi, Q10 Plus Gece Bakım Kremi, Q10 Plus Hafif Formüllü Gündüz Bakım Kremi, Q10 Plus Göz Kremi, Q10 Plus Temizleme Sütü’nün yanı sıra, en son çıkan ürünü Q10 Plus Şişkinlik Giderici Göz roll-on ürünü de yer alıyor.

  Bahar'cığımın düzenlediği 16 Ekim de ki kahvaltı etkinliğimizin sponsorlarından biri olan Nıvea  bizler için ürünlerinden göndermiş. Birisi NIVEA Visage’ın efsanevi Q10 Plus Kırışık Karşıtı Bakım Kremi  diğeri  Nivea Repair&Care Onarıcı Bakım Kremi ve deneme boyları. Numuneleri akrabalarıma ve arkadaşlarıma dağıttım, kırışık giderici NIVEA Visage’ın efsanevi Q10 Plus Kırışık Karşıtı Bakım Kremi ürününü de hemen ertesi sabah kullanmaya başladım büyük bir hevesle, ne de olsa yaş 30 u geçti çizgiler çoktan yerlerini almaya başladı yüzümde.Duruş şeklim elimden olmadan çatık kaştır benim.Eğer dikkatimi bir yere vermişsem ya da düşünüyorsam kaşlar çatılmış alın kırış kırış olmuştur  e malum bu da çizgilerin erkenden gelmesine sebeptir :)
    Aslına bakarsanız öyle çok kendine bakan birisi değilimdir ama kırışık karşıtı kremimi her sabah  evden çıkmadan büyük bir özenle sürüyorum yüzüme :) Kuru bir cilt yapım var özellikle bu kış mevsiminde pul pul olur cildim, diğer marka kremlerini gün boyunca 2-3 sefer sürmek zorunda kalıyorum ama Nıvea yı kullanmaya başladığımdan beri sabah sürmem yeterli oluyor akşama kadar nemli bir cilde sahip oluyorum en başta bu özelliğini çok sevdim cidden benim için büyük bir sorundu bu.
    Kırışıklıklarıma gelince, bu konuda sadece şunu yazıcam. Uzun zamandır görüşemediğim arkadaşımla gecen gün karşılaştık sohbet sırasında baktım yüzüme daha bi dikkatli bakıyor
“ sen de bi değişiklik var sanki dedi”  “yok filan” dedim”“özel bir şey yapmıyorum” dedim sonra aklıma geldi “çizgilerimden mi bahsediyorsun” dedim, güldü arkadaşım. Cidden onlardan bahsediyormuş demek ki dikkat çekiyormuş  baya baya vay beee !! Henüz kullanalı 1-1,5 ay olmuşken etkisini belli ediyorsa ben bu kremi kullanmayı bırakır mıyım ? Tabi ki asla :D

  Kuru ciltleri 48 saat nemlendiren NIVEA Repair&Care Onarıcı Bakım Kremi

  Dermotologlar tarafından geliştirilen yeni ürünümüz Repair&Care Onarıcı Bakım Kremi, üstün formülüyle soğuk kış aylarında cildi kuruluğa ve sertliğe karşı 48 saat koruyor. İçerdiği dexpanthenol ve Nobel ödüllü Hydra IQ nemlendirme teknolojisiyle kuru ve yıpranmış ciltlere yoğun bakım sağlayan ürün, cildi rahatlatıyor ve onarıyor. Hızlı emilen formülüyle cildin kendi kendini nemlendirme mekanizmasını harekete geçirerek, yenilenmesine yardımcı oluyor. Bergamot, mandalina, sandal ağacı, misk ve vanilya esanslarıyla zenginleştirilmiş NIVEA Repair&Care Onarıcı Bakım Kremi, düzenli kullandığında cildine pürüzsüz bir yumuşaklık ve ışıltılı bir güzellik kazandıracak! :)

     Kuruma, sadece yüzümde yaşadığım bir problem değil elbette. Ellerim başta olmak üzere tüm vücudum soğuk havalardan nasibini aldı. Ellerim için genelde gliserin içeren el kremlerini tercih ederdim Nıvea yı kullanana kadar.Kırışık karşıtı kremimizle birlikte verilen NIVEA Repair&Care Onarıcı Bakım Kremi ürününü duştan sonra kullanıyorum  ellerimde ayaklarımda yumuşaklığı hissetmek çok güzel bir duygu birde öyle güzel bir kokusu var ki cidden denenmeli.
     Nıvea ya her zaman güvenirim, kendimi bildiğimden beri yara bere, morarma ,dudak çatlağı... annem her şeye mavi kutuda ki Nıvea yı sürer geçirirdi  iksir gibi bişeydi benim gözümde bu krem:) şimdi de kırışıklıklarım olsun,vücut kremim olsun her konuda yine iksirim oldu iyi ki varsın Nıvea...
      

19 Kasım 2011 Cumartesi

FIRINDA KÖFTE PATATES




İç sıkıntılarımı bir kenara bırakıp bloguma geri dönmek istedim birden.

          Oğlum severek yemek yesin diye çabalarım devam ediyor ama bende çok kilo aldım ne yapıcaz? Geçen pazar günü akşama ne yapsam diye düşünüyordum baktım buzlukta kıymam var dedim patates köfte yapayım, kendi kendime pek sevindim sanırım çocuktan önce kendim bayılıyorum kızartmaya :) Sonra aynanın önünden geçerken kendime baktım of of of almışım başımı gidiyorum :(  Eh madem kızartma içe sinerek yenilmeyecek bende fırında yaparım dedim iç rahatlığıyla yerim doya doya :)))
     Tarifini vermeye pek gerek yok ama adet yerini bulsun.




Patateslerimizi soyup elma dilimi olarak doğrayalım. Geniş bir kaba alıp yeteri kadar sıvı yağ, tuz , karabiber,pul biber,kimyon,nane ekleyip harmanlayalım ve fırın tepsisine aktaralım önceden ısıttığımız fırında patateslerimizin biraz kızarmasını bekleyelim diğer taraftan klasik köfte harcımızı yoğuralım şekil verelim. yarı pişmiş patateslerimizi fırından çıkarıp köftelerimizi patateslerin üzerine gelecek şekilde sıralayalım tekrar fırına verelim. Bir kabın içinde bir kaşık domates salçamızı su ile inceltelim ve üstleri pişince köftelerimizi alt üst yapalım ve salçalı suyu ilave edelim tekrar fırına verdiğimiz tepsimizdeki köftelerin diğer yüzleride pişince fırını kapatalım. Afiyet olsun...









19 Ekim 2011 Çarşamba

ALLAH SOYLARINI KURUTSUN İNŞALLAH



    GERÇEKTEN SÖYLENECEK ÇOK ŞEY VAR AMA, BIRAKIN KONUŞMAYI YAZARKEN BİLE BOĞAZIM DÜĞÜMLENİYOR. ATEŞ DÜŞTÜĞÜ YERİ YAKAR BU ATEŞ HEPİMİZİN İÇİNE DÜŞTÜ AMA HİÇBİRİMİZ ONLARIN ANASI, BABASI, EŞİ, ÇOCUĞU, KARDEŞİ KADAR YANAMAYIZ.
     ALLAH'TAN AİLELERE BOLCA SABIR DİLİYORUM VE BİLİYORUM Kİ KARDEŞLERİMİZİN MEKANI ZATEN CENNET TEK DİLEĞİM BİZLERE HAKLARINI HELAL ETSİNLER. BİZLER UYURKEN ONLAR SABAHA KADAR ÇABULCU İTLERLE ÇATIŞMIŞLAR. ALLAHIM BU ACIYI UNUTTURCAK BAŞKA ACI VERMESİN...