19 Ocak 2013 Cumartesi

KAKAOLU ISLAK KURABİYE

    Selamlar , mutlu hafta sonları...

    Bugün eşimin kuzeni ve ailesi bizi Ödemiş'ten ziyarete geldiler hoş geldiler sefa getirdiler. Ben ne hazırlasam diye dün akşam düşünmeye başlamıştım ki yiğenim arkadaşıyla girdiği bir iddaa sonucu arkadaşı annesine kurabiye yaptırıp gelmiş ve yiğenim çok beğenmiş onu yap teyze dedi arkadaşına adını sordu bende internette arattım baktım tarif çok pratik tamam dedim deneyelim madem bakalım nasıl olucak.

    Denedim iyikide denemişim eşimin teyzesi kayınvalidem ve kuzenimiz ısrarla tarifi istediler hiç bir şey yemeyen canım oğlum  2 tane yedi e daha ne deyim canlarım hemen yapın derim :D

 MALZEMELER:
  • 150 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 4 yemek kaşığı kakao
  • 1 pkt vanilya
  • 1 pkt kabartma tozu
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 yumurta
  • 3-4 su bardağı un
ŞERBETİ:
  • 3 çay bardağı toz şeker
  • 3 çay bardağı su
  • 5-6 damla limon suyu
Önce şerbeti yapıyoruz şeker ve suyu kaynatıp indirmeye yakın limon suyunu döküyoruz ılınınca buzdolabına kaldırıyoruz.

Yumurta ve şekeri çırpma kabına alıp mikserle çırpıyoruz oda sıcaklığındaki margarini sıvı yağı ve
diğer malzemeleri koyup çırpıyoruz  azar azar unu ekliyoruz ele yapışmayan ama sertte olmayan hamur elde ediyoruz. Ceviz kadar parçalar kopartıp fırın tepsimize diziyoruz önceden 150 derecede ısıttığımız fırında yaklaşık 15-20 dk pişiriyoruz (son 5 dakikasında ısıyı 160 a çıkardım). En az 3 saat buzdolabında beklettikten sonra servis yapılmalı

    Fırından çıkartır çıkartmaz kurabiyeleri şerbete batırıp başka bir tepsiye diziyoruz üzerini ister hindistan cevizi ister fındık vb şeylerle süsleyebilirsiniz.
TARİFİMİ sevgili gelibolu17'nin çay saati etkinliğine gönderiyorum.

AFİYET BAL ŞEKER OLSUN.

4 yorum:

Nigar SARGIN dedi ki...

Nam nam nefisti ben yedim çok beğendim ellerine sağlık bacım ;)

gelibolu17 dedi ki...

Merhaba canımm güzel kurabiyelerin şimdi http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/2013/01/kakaolu-islak-kurabiye.html yayında çok teşekkürler ellerine sağlık...Gene beklerim

Fatosca Tadlar dedi ki...

Oy Oyy Oyyy, çok severim bu kurabiyeyi, ellerine sağlık nefis olmuş.
Ben de İzmir'liyim. İnşallah bir gün tanışma fırsatı bulurum sizinle:) Bu arada izlemeye aldım sizi :))
Bana da beklerim...
http://fatoscatadlar.blogspot.com/
sevgiler...

Unknown dedi ki...

:)) Fatma'cım hoş geldin sayfama ve aynı hızla bende geldim senin sayfana:) amma velakin sanırım tanıştık seninle 3. yemek blogu yazarları toplantısında hııı ne dersin ? ;))