7 Temmuz 2015 Salı

Fasulye Ezmesi

         Hayırlı ramazanlar dilemek için çok geç değil değil mi?  😄
Bünye meselesi ancak idrak ediyorum durumu geç olsun güç olmasın. Lafı fazla uzatmadan ilk defa tesadüfen denediğim salatayı anlatayım.
         Bir ara marketten aldığım fakat daha ıslattığım anda ikiye ayrılan kuru fasulyeler bir süredir bekliyordu.  Geçen cumartesi iftara misafirlerimiz vardı ben de değişik salata düşünürken piyaz mi yapsam diye düşündüm ama bu fasulyelerden piyazda olmaz ezsem nolur ki dedim internete bi baktım meğer humus gibi çok bilinen bi benim bilmediğim meze- salataymıs.








Malzemeler:

1 su bardağı kuru fasulye
1 dış sarımsak
3 yemek kaşığı tahin
bir tutam tuz
üstü için tereyağ pul biber



Fasulyeler  islatilir suyu değiştirilerek haslanir. Başka kaba alınıp el blendriyla veya ezecekle  püre haline getirilir. Icin sarımsak tuz tahin konulup karıştırılır.  Servis etmeden önce üzeri yağlanır.
     

Hiç yorum yok: