4 Ocak 2012 Çarşamba

DİYET YEMEĞİ MANTAR


        Merhaba arkadaşlar, bol sisli puslu, iç sıkan bir İzmir sabahından merhaba. Her ne kadar hava kasvetli olsada biliyoruz ki bu kış bitecek ( inşallah yani görmek nasip eder Allah) yaz gelecek kalın kıyafetler çıkacak üstümüzden veeee amanın o da ne kilolar!... 

        Bizde iş arkadaşım nigar la birlikte diyet yapmaya karar verdik, daha doğrusu Nigar zaten azimliydi bu konuda da ben Ona katıldım, umarım midem kısa sürede küçülürde açlık duygum azalır :) Benim derdim gündüzleri değil aslında akşamları çünkü gündüz burda birbirimize destekle az yiyoruzda akşam evde eşimi kontrol etmek hiç kolay olmuyor e canımcımla birlikte ben de gayet yiyorum. Hal böyle olunca az kalorili ama eşiminde seveceği şeyleri pişirmem gerekiyor canım eşim kereviz, pırasa,bamya yemez e ne pişircem koca  kış bu adama? Allah'tan kerevizin içindeki patatesleri yiyorda ben kerevizden mahrum kalmıyorum pırasayı sadece börekte yiyor (börekte pırasayı nenemde yer zaten, var mı daha güzeli?). 

      Neyseki mantarda hem fikiriz kocacımla, hem kalorisi düşük hemde ortalarına kaşar vb peynir koymadığım için daha da diyet oldular yanınada çayla birlikte akşam için siz deyin atıştırmalık ben deyim yemek :) güzel oldular yani :)
         Yapılışında pişirmesinde bişey yok zaten. Mantarların saplarını çıkarıyoruz ( daha sonra onları ister pizzada ister yemeğin içinde kullanırız) mantarları yıkıyoruz ve süzüyoruz. Teflon tencereye (aslında eskiden biz bunu sobanın üstünde yapardık mükemmel olurdu) mantarları alıyoruz üstlerine tuz serpiyoruz ve kapağını kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz, mantarlar sularını bırakıp çekecek ve pişmiş olacak nefis tadıylada bize afiyet olacak.

5 yorum:

Nigar SARGIN dedi ki...

Ellerine sağlık şekerim azmini gördüm ya gari dönüşümüz yok bu yoldan:)))

Unknown dedi ki...

Ahhh benimde birkaç günlük bir diyet yapmama gerekiypr aslındada,tutamıyorum kendimi..:))
Ellerine sağlık canım..

ihlamurcum dedi ki...

Sevgili Suna, yaşasın sende diyet tarifi paylaşmışsın. Çok mutlu oldum, üstelik mantara da bayılırım. Sana diyette kolay gelsin, sevgilerle

Unknown dedi ki...

mantara bayılırım.çok güzel görünüyor ellerine sağlık. sevgiler

Unknown dedi ki...

ıhlamurcum nasıl diyet yapmam aldım başımı gittim giyecek kıyafet bulamıyorum :(, hayat cafecim birkaç gün müüüüü benim baya bir gün olması lazım :), ve tombul tariflercim mantarı bende çok severim ayrıca senin sayfanıda ben gezdim çok hoşuma gitti. Hepiniz sağolun ziyaretiniz içiiinnn :)))