4 Şubat 2012 Cumartesi

UZUN BİR ARADAN SONRA

      Merhabalar arkadaşlar epey uzun bir zamandır bloguma uğrayamamıştım iş yerinde sene sonu işlemleri,ufak tefek rahatsızlıklar ve birazda tembellik işin içine girince birazcık boşladım bloğu.Aslına bakarsanız zaten bu süre zarfında yayınlanacak fazla bişey yapmadım sanırım önemli nedeni buydu :))

    Ha diceksiniz ki şimdi ne yaptın yine hiçbir şey :)) ama özledim işte bloguma yazı yazmayı ve yorum almayı! Birde inşallah klasikleşmiş olarak pazartesi günü diyete giriyorum hatta giriyoruz hem mesai hem blog arkadaşım olan Nigar'la. Azimliyim kararlıyım ama açlığa nasıl dayanıcam onu bilmiyorum çok ön yargılıyım ama gün geçtikçe size diyetimin nasıl gittiğinden bahsedicem bu sefer özel hazırlandık kitabını aldık okuduk DUKAN diyeti :) hadi bakalım hayırlısı dicez başlıcaz nasipse...

       Resmini cep telefonumdan çektiğim için resmi biraz bulanıkta olsa diyete başlamadan biraz hafif yiyelim düşüncesiyle yaptığım kereviz çanağında mantarlı  garnitür yemeğini paylaşıyorum ve bir karede oğluşum ve eşimle gittimiz basketbol maçından oğlumun resmi, kendisi pek hoşlanmadı o kadar kalabalığın sesinden ve gitmek istedi ama bizim için güzel bir akşam olmuştu her ne kadar sonucu mağlubiyet olsada :))



Kerevizi başkalarının aksine ben çok severim, zeytinyağlısını,yoğurtlusunu, her türlüsünü.Bu yemekte aslıdan enginar çanağıyla yaptığımız ama bu sefer kerevizle denediğim bir yemek oldu. Çok pratik olmasına ve tadının nefisliği gözde yemek olmasını sağlıyor benim için. Kerevizin kabuğunu soyup ortadan ikiye bölüyoruz limonlu suda bekletiyoruz, garnitürün içine soğanla hafifce kavurduğumuz mantarı ekliyoruz istenirse bir parça tavuk eti de aynı şekilde kavrulup konabilir.Sonra kereviz çanaklarımızı tencereye alıp ortalarına garnitürümüzü koyuyoruz hepsinin üstüne çok az miktarda yağ ekliyoruz tencereye kerevizlerin hizasına gelene kadar su ekliyoruz ve pişmesini bekliyoruz piştikten sonra üstüne isteğe göre pir parça kaşar peyniri koyup fırına verebilirsiniz veya tencerede buharla kaşarın erimesini sağlayabilirsiniz.



1 yorum:

Unknown dedi ki...

Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)