11 Eylül 2012 Salı

CEVİZLİ KURABİYE

             Merhaba arkadaşlar hazır bu hafta evdeyken yeni tarif denemek istedim.Kim bilir ne kadar zaman önce not ettiğim ama yapmaya fırsat bulamadığım kurabiyelerin tadı mükemmel sadece iç malzemeyi çok ince bir tabaka halinde sürmek gerekiyor yoksa pişerken tepsiye akıyor ama tadı cidden süper.



HAMUR İÇİN:
  • 1 paket erimiş margarin ( ben bir su bardağı sıvı yağ kullandım)
  • 3 yemek kaşığı yoğurt 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 yumurta sarısı
  • aldığı kadar un
İÇ HARCI İÇİN:
  •  1 su bardağı dövülmüş ceviz (ben birazda fındık ekledim)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 yumurta akı

Hamur yoğrulur ve dörde bölünür. Dikdörtgen şeklinde açılır iç malzemenin hepsi karıştırılır ve ince tabaka halinde hamura sürülür rulo yapılıp 2 cm aralıkla kesilir yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir üstü kızarana kadar 175 derecce fırında pişirilir.



1 yorum:

Nigar SARGIN dedi ki...

Bacım nefis görünüyor yaa pazartesiye sakla bir kaç tane isterim bak mutlaka ;))