28 Temmuz 2013 Pazar

DENİZ BÖRÜLCESİ SALATASI

      Tekrar merhabalar, ramazanın 20. günü bugün eşim (bu sene için ) ilk kez niyetli ve berbat durumda :)) Aslında tamamen psikolojik, baş ağrısı olduğunu söylüyor eminim çok sevdiği sigarasını içemediği içindir :( Şuan fırınımda oğlum için yaptığım çikolata parçacıklı keklerimiz pişiyor kokusu salona dolmaya başladı birazdan oğlum bir bardak sütle mideye indirecek  biz de iftardan sonra çayla bakarız tadına inşallah.

      Akşama iftara davetliyiz o yüzden yemek filan yapmıyorum yarın işten gelince de Allah büyük bakalım illaki bişeyler çıkartırız ortaya iftar vaktine kadar.
   


                                              
                          
      Salatalardan gidiyoruz madem bugün de deniz börülcesine bir göz atalım ben ilk kez yaptım yedim benim için sarımsaklı limonlu zeytinyağlı her yeşillik yenebilir yapımı da oldukça basit.

Pazardan bir bağ alıyoruz yıkıyoruz köklerindeki toprağı arıtım öylece düdüklü tencereye içine tuz EKLEMEDEN atıyoruz çünkü kendileri baya bir tuzlu. Düdüğü indirdikten 6-7 dk sonra ocağı kapatıyoruz tencereyi açabileceğimiz kıvama gelince deniz börülcelerini çıkarıyoruz köklerinden tutup çekiyoruz içindeki kılçık pıt diye çıkıveriyor  bir kapta zeytinyağ limon ve sarımsağı karıştırıp börülcelerimizin üzerine döküyoruz yemeklerin yanında afiyetle yiyoruz.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

merhabalar sunacığım
deniz börülcesini hiç denemedim
buralarda bulamıyorum zaten
güzel görünüyor salatan eline sağlık canım
hayırlı ramazanlar

hanife dedi ki...

Eline sağlık hiç denemediğim bir lezzet..
Bloğunu izlemeye aldım benim bloğumada beklerim iyi bayramlar dilerim...

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar, ege bölgesinde malum ot çeşitleri çok denk gelirseniz denemenizi tavsiye ederim :)

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık Suna'cım. Biz deniz börülcesinin hastasıyız. Özellikle büyük kızım. ÇOk güzel görünüyor. Sevgiler.